tisdag 25 januari 2011

Uppskattning

Idag var jag på föräldragrupp på BVC och såg min egen spegelbild. Eller ja, en mamma med en bebis som inte vill sova om nätterna och som inte är nöjd om dagarna heller. En väldigt trött mamma.

Och jag såg hur jag själv var för bara någon månad sedan och ville bara ta hand om den lilla bebisen så att hon skulle få sova. När man känner trötthetsångesten krypa över golvet i rummet. Jag är så glad att jag inte har det så idag och känner så med henne. Jag hoppas verkligen att till nästa träff så är det hon som sitter med ett förälskat leende över sin lilla gudomligt söta dotter.

Mini sover som en liten prins, men har varit ledsen. Han har lite rump-problem lilla vännen. Så imorgon är det jag som ringer BVC igen. Imorgon ska vi fixa skivan. Det har jag lovat lille parveln.

Idag har jag också tagit farväl av A, som hjälpte mig genom mina svarta stunder i graviditeten och som funnits som ett stöd genom de här första månaderna med Mini. Det har varit fantastiskt!
Jag gav henne en blomma och hon blev ärligt och uppriktigt väldigt väldigt glad. Jag älskar såna stunder. När man inser att man köpt eller givit precis rätt sak. Och att den uppskattning man vill visa verkligen går fram.

Min uppskattning för Minis sömn får jag helt enkelt bara visa genom gos och pussar.
Och hoppas att dagens väldigt trötta mamma snart nog också får visa sin dotter uppskattning för samma sak.

2 kommentarer:

  1. åh sova. Bambi sover inte alls just nu. Han äter nätterna igenom och kräks. Och blir himla arg när jag försöker få honom att förstå att han inte är hungrig längre, viftar och boxas och sparkar, så då ammar vi vidare. Längtar efter lite mer sammanhängande sömn..

    SvaraRadera
  2. Åh SMBC, har du provat att ge napp? Flera av mina ammande vänner gjorde det när amningen väl etablerat sig och det verkar den ju ha gjort om Bambi kan äta tills han kräks. Det gav dem lite mer rörelsefrihet när bebisen kunde sutta utan att ha mamma att sutta på.

    Hoppas att det vänder snart! För den där sömnbristen är inte kul alls.
    Kram

    SvaraRadera