söndag 2 november 2014

Uppfostrat?

"Om någon kommer in på ditt kontor och frågar om du verkligen tror att du bidrar. Skulle du inte bara skämmas då?"

Den frågan fick jag av en släkting till en jubilar jag var och firade igår. Visst jag har ett lite "flummigt" jobb. Visst fattar jag att det är sjukt svårt att förstå fast jag försöker förklara. 

Men aaaaargh så frustrerande att vara väluppfostrad och bara snällt ge ett skräckscenario om vad som skulle kunna hända i den här regionen om mitt jobb INTE gjordes, när allt jag ville göra var att luta mig över bordet och ge gubben en lavett. Eller bara spydigt fråga om hans mamma glömt uppfostra honom. 

Det kröp senare fram att personen i fråga är Sverigedemokrat och mina fördomar haglade i huvudet. 

Tur det inte är min släkt. Phu…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar