måndag 25 mars 2013

Sagan

"Mamma, kan du berätta sagan om mig?"

"Du menar sagan om hur du kom till?"

"Ja"

"Jag längtade så länge efter ett barn. Ju längre jag väntade desto mer vill jag ha mitt eget barn, men jag behövde en bra man att bli pappa till barnet. Så jag letade och letade, men jag hittade honom inte. Tiden gick och så en dag fick jag veta att i Köpenhamn fanns det snälla män som gav bort pappafrön, så att jag och andra kvinnor som också längtar jättemycket efter barn skulle kunna få dem.

En snäll doktor hjälpte mig och så en dag kom du. Kan du förstå att jag hade sån tur att jag fick den finaste unge jag kunde få!"

"Mamma, kan du berätta sagan om mig igen?"

"Jag längtade så länge..."

4 kommentarer:

  1. Så fint! À älskar också att höra om hur han blev till, om hur han kom ut och hur det var när han var bebis. De små har blivit stora. / c

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du berättar det så himla fint så jag har faktiskt "lånat" de här orden till Klaras bok som handlar om henne...och lite om mig. ;) Jag har nämligen funderat länge på hur jag ska skriva ner det utan att göra det för komplicerat men inte heller för lättvindigt och så som du skriver det så låter det perfekt!! :) Tack! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad glad jag blir! Håll tillgodo med orden.

      Radera