lördag 8 mars 2014

Att lära sig saker

En av de saker som är så häftiga med Mini är hur han lär sig. Viss kunskap är som att han bara suger in när den passerar. Annat nöter han, som bokstäverna. Jösses vad han frågat om dem, men nu sitter de. Jag väntar bara på att läsandet ska sätta igång, men jag pushar inte. 

Mini gillar iPaden. Jag förstår honom, det gör jag med. Ofta är det apparna som gäller, men nu har han haft en period där det har varit Youtube för hela slanten. När det inte är nyupptäckta Bananer i pyjamas som snurrar (har en oplockad gås med de där bananerna då Mini nu menar att det är ok att gå till förskolan i pyjamas. B1 och B2 kan ju!) så är det barnvisor. 

Men inte vilka barnvisor som helst. Nej nej, de ska vara på engelska. 

Mitt barn sjunger: "twinkle twinkle little star" "the wheels on the bus" och "do you like broccoli"

Här är en av hans favoriter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar