torsdag 29 maj 2014

Den glada mamman

Jag hade hosta i sex veckor. En jobbig, djup och hopplös hosta som bara inte gav med sig. Den utvecklades till full lunginflammation och jag hade feber och ont i fyra dagar EFTER att antibiotikan sattes in. 

Och Mini, min älskade Mini, fick se sin mamma bara inte orka. "Var är min glada mamma?" Försökte han uppmuntra mig. Jag fick hjälp att lämna och hämta på förskolan. Men inte ens när mormor kom var det riktigt bra. "Jag vill ha min mamma" sa Mini. 

Älskade unge. 

Idag är vi lediga.  Strax efter sex kom du intassande och kröp ner under mitt täcke. Nära. Igår frågade jag dig vem du vill leka med idag, eller i helgen. 

"Mamma, jag vill bara vara med dig"

Och jag frågade om din glada mamma var tillbaka. 

"JAAA!"

idag är det Minitid. Idag ska han få vara med sin glada mamma. Finaste ungen. Älskade barn. 

Trots att han stulit nästan hela täcket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar