torsdag 16 juni 2011

Kluvet

Ibland åker jag bort från Malmö. Som i helgen. Jag reste norrut, först för student men också för att hänga med goda vänner. Det är ju hur mysigt som helst. Skönt att hänga med folk man kan vara som folk med. Bara vara.

Nästan alltid drabbas jag av en längtan när jag reser hem igen. Jag vill ha alla de där goda nära mig i min vardag. Men inser att det kommer jag aldrig att kunna få.

Hur jag än vrider och vänder på mig. Hur jag än flyttar kommer jag alltid att behöva sakna. Kära älskade vänner. Kan ni inte bara flytta hit allihop? Livet hade blivit så bra då. För hur det än är så är Malmö en underbar stad.

Vad bra, då säger vi så.
Puss på er!

1 kommentar:

  1. Åhh, jag tänker likadant! Kan inte bara vännerna som bor långt där borta flytta hit? Skåne är ju fantastiskt! Och ibland går jag ett steg längre och tänker att jag kanske kan få flytta runt lite på Sverigekartan?! Det hade blivit så bra då :-)

    Ina (som inte kan publicera inlägget som något annat än anonym)

    http://inans.webblogg.se/

    SvaraRadera