onsdag 24 augusti 2011

Frustration

Den 1:a oktober ska jag börja jobba. Då är den föräldrapenning jag klarar mig på med råge slut. Efter det är det 180 kr/dag och det täcker inte ens min boendekostnad.

Jag ställde Mini i förskolekö så tidigt jag kunde. Det är snart ett år sedan. Igår fick jag reda på att han med stor sannolikhet inte har någon dagisplats till den 1:a oktober.

Min nybakade student till systerdotter hade lätt tagit hand om Mini för de där 180 kr och lite mat, men jag får inte skriva över föräldraförsäkring på henne då hon inte är vårdnadshavare.

Jag är så arg, frustrerad och ledsen. Hela min barnresa har jag känt mig så utlämnad i våra system. Det enda som fungerat bra har varit BVC.

Så nu får jag kavla upp ärmarna och köra telefonterror till kommunen. Oj vad jag ser fram emot det. (ironi)

2 kommentarer:

  1. Fy så dåligt! Hoppas att det ordnar sig.

    SvaraRadera
  2. ah men shit! Ett år i förväg och ingen plats va fan, man ska ju vara beröttigad ifall man ansöker fyra månader innan! Jö!. Hopas verkligen det löser sg.

    SvaraRadera