lördag 13 augusti 2011

Mitt Afrika

Ikväll gick filmen "Mitt Afrika" på TV. En film som gör mig sjuk av längtan tillbaka. Afrika, äventyret jag levde ett år. Platsen och människorna som naglar sig fast under huden på en, för att alltid få dig att vilja komma tillbaka.

Jag leker med tanken att flytta tillbaka dit med Mini. Nej, inte till en krigszon med värsta sortens malaria, men till en säker plats på denna magiska kontinent. Alternativt tänker jag starta ett sparkonto nu för att ta honom på en stor Afrika-resa när han är gammal nog att minnas den länge.

Så till det jag inte har tagit upp innan, eftersom jag inte fixar länkar när jag bloggar mobilt.

Glöm för guds skull inte att skänka pengar till torkans offer. Ni vet själva hur ni ska hitta rätt för att göra det. Så smarta vet jag att ni är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar