onsdag 2 juli 2014

Förändringar

Förändringar är jobbiga. Jag är certifierad förändringsledare och vet det mer än väl. Jag hatar förändringar själv. Innerligt.

Imorse flyttade bästa grannarna. Mini reagerade rätt rejält på det. Ingen mer A att ropa till på balkongen, att ha picknick i trädgården med att kila uppför trappan till. Det är trist när människor man gillar flyttar, men så är det ju. Livet förändras. Jag kommer också att sakna dem. Har surfat Hemnet i ren rastlöshet idag och hittat ett perfekt boende för mig och Mini. Samtidigt är det rent ut korkat att flytta nu och en förändring behöver inte vara dålig alls. Det kanske är fantastiska människor som flyttar in.

Dessutom flyttade hela förskolan runt imorse. Avdelningarna byter lokaler med varandra. Men eftersom Mini byter avdelning till hösten blir det bara några dagar där. Det gillade han inte heller.

Lite för mycket som händer. Men när allt har satt sig blir det säkert bra.

Den förändring jag längtar mest efter nu är i alla fall semester. Bara två dagar kvar. Halleluja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar