onsdag 23 juli 2014

Vatten

Mini brukade inte vars något vattendjur. Försiktig general. Likaså på vårt läger. Han förhöll sig skeptisk, men ändå i vattnet. 

Eftersom jag själv beskrivits som badgalen som liten, har jag varit lite besviken. Jag älskar att bada! Samtidigt har badhus ihop med Mini inte varit min grej. 

Så kom vi till Öland. 200 m till en vit sandstrand och Mini är i extas. Jag behöver inte ens guida honom. Han gör allt på eget initiativ. Det började med att doppa hela sig. Även huvudet. Att gå ut på det djupa. Att plaska. 

Idag var det simring. Han fick den igår. Ungen satte den runt sin helt nakna kropp och gick rakt ut tills han började flyta. Då la han bak benen och sparkade. 

Som om han aldrig gjort annat!

Nu har jag en badgalen unge trots allt. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar