lördag 24 oktober 2009

Blodet




Blod är liv, eller hur? Blodet är det som rinner i våra ådror, som logistiknätverket i våra kroppar. Levererar näring till våra celler som bygger upp oss. Blod är tjockare än vatten. Symbolen för att vår familj alltid står oss nära hur arga vi än kan vara på varandra.



Sedan i måndags har dock blodet betytt att jag nog inte är gravid i all fall. Lite lite, varje dag i snart en vecka. En hel vecka för tidigt.

Inombords känns det som en del av mig håller på att dö. Inombords börjar jag ge upp hoppet om att en dag få bära mitt eget barn under mitt hjärta. Låta mitt blod ge näring till min avkomma. Vad händer den dag jag ger upp? Hur kommer jag att må då?

Men jag är inte där än. Jag har inte givit upp än.

Just idag har dock inte blod någon positiv betydelse för mig.

1 kommentar:

  1. Nä....så tråkigt=( Jag kan fortfarande inte fatta att det ska vara så himla svårt att "göra" barn....Stor kram!!
    Anna franmitthjarta.wordpress.com

    SvaraRadera