lördag 30 juni 2012

Mat

Jag har aldrig varit särskilt mycket för att laga mat. Eller jo, när jag var sambo för hundra miljarder år sedan så kunde jag tycka att det var kul, men inte sen dess. Jag lagar mat för att jag måste nästan jämt. De som ätit min mat menar att jag är rätt duktig på det. Att det blir gott, eller så är de bara artiga. När jag är med Mini lagar jag såklart mat, men jag har ett problem.

Jag klarar inte av att äta maten jag själv lagar. Jag får verkligen pressa ner den själv, medan Mini för det mesta smaskar i sig den med god aptit. Jag har försökt att få det att bli mer aptitligt på alla möjliga sätt, men känslan att sätta sig till bords efter att ha stått över grytorna är bara blä. För det mesta.

Äta resterna är ännu värre. Jag kan bara inte förmå mig.

Så istället äter jag skräp, för det slutar ju med att jag blir hungrig snart igen.

Någon som har upplevt samma och vet hur jag kan "bota" mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar