torsdag 26 juli 2012

Minnen

Vi lägger oss tillrätta i hängmattan, samma jag hade under mitt år i Afrika. Solen silar ner mellan löven i björken som håller fotänden. Tallen som håller andra änden doftar solvarmt. Ditt huvud ligger tungt på min arm och ditt hår blandar doften av solvarmt barn ihop med tallens.

Vi läser ihop. Det är något magiskt att vila och läsa tillsammans med dig.
Och så minns jag när vi låg här förra året. Din blå solhatt och hur jag lyckades fånga dina vampyrtänder på bild just här.
Nu har du många tänder. Du hoppar, springer, skrattar, pratar och charmar precis alla. Du är enkel, glad och viljestark på samma gång.

Om ett år, hur är du då? Vilka minnen kommer vi att skapa då?

Vi vänder blad och du kommenterar bilden med din mjuka frågande röst. Jag drar in doften av ditt hår och svarar, sedan läser jag vidare och gömmer stunden minnet.

2 kommentarer:

  1. Härligt med minnen och att få skapa nya.

    SvaraRadera
  2. Så härligt skrivet!! Ha en skön sommar och njut av att vara tillsammans.

    SvaraRadera