fredag 6 juli 2012

Pingus Pappa

Mini har utvecklat nya talanger. Numera kan han inte bara få igång min telefon från viloläge. Han kan också dra igång Youtube och skifta mellan avsnitten han ska se. En del av morgonrutinen är att Mini får titta på typ Barbapapa eller Pingu på telefonen.

Nåväl. Igår tror jag det var som vi tittade på Pingu. Ett avsnitt där Pingus pappa bygger en trampolin till Pingu. Vi pratade om Pingus pappa.

Ikväll kom jag in för att bädda om min lille pojke i sängen varpå han tittar på mig och säger "Jinga Pingu pappa" "Pingu Pappa?" "Pappa?"

Och gissa om det skar i mammahjärtat då. Inte hade jag förväntat mig att frågorna skulle komma redan nu. Han har ju inte ens fyllt två. Eller så var det helt enkelt bara mammasamvetet som visade sig.

Mini har annars börjat visa nya gulliga sidor. Som när vi gosade igår och plötsligt började han klappa mitt hår och pilla i det.

Idag har han också fastnat för håret. Åh, vad mysigt att ha hans lilla hand på mitt huvud. Vi njuter av varandra vi två. Och snart kommer vi att njuta av semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar