onsdag 26 februari 2014

När man tigger beröm

Häromdagen gjorde vi ju Strump och en Strumpis (se här). Dagen efter fick Mini ta med sig båda till förskolan och det visade sig att de tagit in dem till avdelningen från hans hylla och haft jättekul med dem. Efter det har jag fått höra vilka fina dockor jag gjort, vilken bra mamma jag är och att de behöver skärpa till sig med engagemanget från förskolan (nä, Mini har en toppenförskola där de hittar på genomtänkta och pedagogiska övningar mest hela tiden, utifrån vad barnen visar att de är intresserade av. Jag är så sjukt stolt, nöjd och imponerad av dem.).

Det är inte ofta jag och Mini pysslar, vilket är lite konstigt med tanke på att jag är fd illustratör och grafisk formgivare.

Men berömmet gillar jag. Det kanske ska pysslas lite mer i Viljahemmet hädanefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar