måndag 8 juni 2009

Lite mer verklighet

Jag borde kanske inte agera just nu. Jag har PMS och en diskussion med mannen jag för bara en vecka sedan sa ja till att leva tillsammans med som håller på att krossa mitt hjärta. Men jag har funderat i över en vecka nu på den tidsfrist som jag satt upp för mig själv. Jag sa att jag skulle vänta med allt till efter sommaren. Sen tänkte jag plötsligt att sommaren nog är slut i början av augusti och sen tänkte jag att det var ju synd att jag skulle resa till Spanien just DEN veckan.

Så jag bestämde mig för att prioritera det som är viktigt för mig. Det är inte viktigt för mig att försöka leva med någon som inte vill kommunicera med mig. Det är inte viktigt att göra allt enligt regelboken. Så idag bokade jag tid för ett inledande samtal på Vitanovakliniken. Samtalet som är steget före inseminationen. Jag har redan beviset på att jag har äggstockar, äggledare och livmoder utan anmärkning. Jag har redan beviset på att jag inte har HIV, gonorré eller klamydia.

Jag har redan tänkt igenom alla tankarna och kommit fram till att jag vill göra det här. Visst är det otäckt, men om jag inte provar att bli mamma nu kommer jag att ångra mig i hela mitt liv. Och det är just det jag har ju inte massor av tid. Så det är hög tid för mig att sluta försöka vara andra till lags och vara lite mer egocentrisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar