onsdag 22 juli 2009

telefon

Igår satt jag i parken och väntade. Passade på att ringa till föräldrarna och följande konversation ägde rum:

"Är det verkligen jobba du ska göra i Danmark imorgon?"
"Ja"
"Ja, jag trodde nästan att det var det där andra du vet."
"Nä, jag ska verkligen jobba, det är försent att göra det andra den här månaden"
"Jag tror jag reagerade lite märkligt när du berättade, men jag blev bara så himla chockad!"
"Ja, när du sänker två whisky efter kommentaren 'är du inte klok i huvet' så förstod jag nog att du var lite chockad! Det är helt ok för mig"

"Men jag ville bara att du skulle veta att jag tycker att det är jättespännande och ska bli så kul och att jag vill att det ska gå bra!"

Nästan lite banalt, men oj vad det kändes bra.

I övrigt har jag lite semester från barnalstrandet just nu. Det behövdes efter den känslomässiga berg och dalbana förra månaden erbjöd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar