söndag 5 juli 2009

Tungt

Igår morse gjorde jag första graviditetstestet. Det var första dagen som det kunde ge utslag. Igår eftermiddag kom mensen. 4 dagar tidigare än beräknat och med en smärta som inte var så mycket fysisk som psykisk. Mitt barn finns inte i mig. Allt var bara drömmar och fantasier. Nu måste jag gå igenom allt en gång till. Alltihop helt och hållet från början till slut. Jag är så trött. Jag har inte sovit ordentligt och min kropp rasar i vikt utan att jag ens anstränger mig nu.

Jag funderar på att ta en paus i det här. Vänta på att kroppen och psyket stabiliserar sig. Sälja min lägenhet och köpa en ny och hoppas mycket på visningen i veckan. Åka på semester och vila upp mig och känna att livet och kroppen och jag är vänner igen.

Just idag är vi inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar