lördag 15 augusti 2009

1 2 3 action

Jahapp... första veckan efter semestern är avklarad. Den avslutades med ett 14 h sovpass. 14 h, då är man trött. Nu är helgen här och jag har en del på agendan, men jag upptäcker att jag ägnar mig åt en sak endast (förutom att surfa runt då). Jag väntar på min ägglossning. Vill pricka in den precis, så i stället för att testa 2 ggr om dagen testar jag 3 ggr, med påföljden att jag nu har förbrukat 250 kr ägglossningstest utan att LH-hormonet har gått upp än. Gör jag kanske saker lite för grundligt för mitt eget bästa?

Funderar mycket över hur man ska förhålla sig till att skaffa barn på det här viset. Jag tror att det är enkelt att förvilla sig in i ägglossningstest, donatorer, dieter, hormoner och allt annat som kretsar runt det. Forumdiskussioner som förvisso är bra, men lätt att fastna i. Det känns som att semestern jag tagit varit bra för mig. Det har inte varit så stort fokus på att skaffa barn och jag känner att jag har ett helt liv med många bra vänner. Jag velar mellan allt jag vill göra, men egentligen är det nog normalstatus för mig. Jag har alltid en massa alternativ i mitt liv. Skillnaden mot tidigare är kanske att jag inte agerar lika fort och därför inte ändrar mitt liv lika ofta. Det gör också att förändringar känns lite läskigare än tidigare. Ungefär som det var jobbigare och med mindre rutin jag åkte till Spanien.

Nu är jag ensam hemma och har inget planerat för helgen och upptäcker att ägglossningstesten blir fokus. Att mina städ- och fixarplaner hamnar i skymundan för väntan på att ett hormon i min kropp ska säga "time-to-go-to-Denmark". Jag vill inte bli så fokuserad så nu är det dags för lite action. Diskbaljan nästa!

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade din blogg på Femmis hemsida. Härmed följer jag den =) Lycka till med dina försök//Jessica (som har bloggen Bebisen och jag)

    SvaraRadera
  2. Mitt rekord är 7 tester på en dag innan 2:a inseminationsresan.

    Lycka till på din väg till mammaskap! Jag ska också följa dig.

    SvaraRadera
  3. Hej Loba och Jessica!
    Vad kul att ni vill följa min just nu lätt förvirrade blogg. :)

    Håller tummarna för era blivande mammaskap också.

    SvaraRadera