torsdag 27 augusti 2009

Smålänning

Idag tvättar jag och jobbar hemifrån, men ärligt talat. Mycket jobb blir det inte. Istället har jag gjort lite annat. Jag har tränat och känner mig duktig. Jag har tvättat 6 maskiner tvätt (nåja, de sista två snurrar just nu) och känner mig präktig. Dessutom luktar det ju sååå gott. Jag har lämnat in bilen och insåg att det jag ska fixa där kostar mig lika mycket som ett bebisförsök på en barnmorskeklinik. Huvaligen...

Ikväll ska jag ringa och gratulera min kära pappa, som fyller en himla massa år idag. Ikväll ska jag ringa och önska Glitter en ljuvlig resa till sin mamma. Ikväll ska jag ringa en läkarklinik för ett journalsamtal. Jag är trots allt smålänning och förnekar mig inte. Jag hade kunnat göra tre bebisförsök på läkarkliniken för de pengarna min bil kommer att kosta på reparationen. Eller ja två i alla fall och det kan det ju vara värt! Mer värt än lack och plast.

Dessutom gör läkarklinikerna ultraljud för att se att det finns ägg på plats och sånt. Det känns betydligt mer gediget än fluffiga kuddar hos barnmorskeklinikerna. Inte för att det är ngt fel på dem. Snarare tvärtom, men läkarklinik passar hela min person så mycket bättre.

Jag har väl berättat att jag är hypokondriker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar