torsdag 3 januari 2013

Aj

Jag har fått urinvägsinfektion. Det är normalt för mig. Jag får det några gånger per år. Imorse vaknade jag med kraftiga symptom. Det är jobbigt när det är så, så när Mini vaknade och jag kände att nej, jag orkar inte vara jättebästa glada låtsasmamman, när jag mår skit, så sa jag som det var:

"Mamma har ont i magen Mini"

"Ska jag pussa mamma?" Så går han fram till mig och pussar mig på magen med orden "Så nu är det bra. Är det borta?"

Sedan har hela dagen fortsatt i samma anda. "Ska jag hjälpa dig mamma?" "Jag fixar mamma"

Kan man ha en finare unge?

Vi var på bio idag. Lilla Anna och Långa Farbrorn. Mini sitter som ett ljus från första rutan till sista. Helt betagen. Jag skulle kunna titta på honom och strunta i filmen. Jag är helt betagen.

Och så nattningarna som numera avslutas med: "Gå nu mamma" och jag vill bara stanna och gosa gosa, samtidigt så skönt att han är nöjd, glad och trygg nog att somna själv.

2 kommentarer:

  1. Krya på dig!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Pay back time! Dags för Mini att ta hand om dig, men det borde väl dröja några år till?
    Krya på dig!

    SvaraRadera