onsdag 23 januari 2013

Spegel spegel

Mini inser att kvällen börjar lida mot sitt slut. Att det är dags för pyjamas och tandborstning.

"Mamma, jag vill INTE gå och sova"
"Nej, jag förstår den känslan" (jag har den ju varje kväll själv)

Tiden går. pyssel och fix. Plötsligt säger Mini.
"Mamma, jag ORKAR INTE gå och lägga mig"

Jo tack, så känner jag ju varje kväll när jag somnat i soffan.

Vi gör iordning lite fika och sätter oss i soffan. Fikat tar slut och jag börjar plocka ihop, varpå Mini vänder huvudet och säger, med en väldigt bestämd ton som jag känner igen alltför väl:

"Mamma SITT ner"

Har Mini också gått på Brukshundsklubben?!

Så går vi till slut in på badrummet och borstar tänderna. Mini tittar på mig i spegeln och så säger han plötsligt med mjuk röst:

"Mamma, du är så gullig. Jag älskar dig. MIN mamma."

Jag känner igen även det tonfallet och bara hoppas att det sprider samma varma goa känsla i hans kropp som det gjorde i min.

3 kommentarer: