lördag 2 augusti 2014

Prettovarning

Älskade unge
Vackra barn
Ljuva pojke
Finaste Mini 
Kloka goding
Jag har inte köpt dig
Jag fick dig
Det bästa jag någonsin fått
Jag längtade så länge
Jag längtade så mycket
Att det värkte i hela min kropp
Det kändes som att jag skulle gå sönder
Och om jag vetat då
Att det var just dig jag längtade efter
Tror jag att jag fallit i bitar

Jag har aldrig älskat
Som jag älskar dig
Det är så stort
I varje cell av min kropp
Ändå älskar jag dig mer
För varje dag som går
Hur är det möjligt?

Genom dig
Tvingas jag bli en bättre version av mig
Tvingas jag lära känna mig
På sätt jag blundat för förut
Hela mitt liv förändrades den stund du tog ditt första andetag
Som att jag tog mitt första andetag i samma stund

Nu är mina bästa stunder ändå genom dig
Jag tänkte innan att det inte kunde vara så
Men när du naken springer på en solvarm strand
Låter vågorna slå över din kropp
Dina ögon och din mun skrattar
Då känner jag samma sol och vatten mot min hud
Och skrattet bubblar i mig också

När du skrapar knäna
Får ett nej
Eller slår dig
Då gör det ont även i mig

När du ber mig lämna tillbaka dig
Jag frågar varför
För att döden är otäck
Och du vill aldrig dö
Eftersom livet, ditt liv, är så roligt
Du älskar det

Då blir jag förskräckt och lycklig på samma gång
Och så viskar jag hemligheter om allt roligt du kommer att uppleva
Samtidigt som tanken på att du inte skulle finnas öppnar avgrundshål inne i mig

Du somnar trygg och älskad
Och jag andas ut 
Låter innebörden i samtalet sjunka undan
Lämna känslan av den enorma kärleken kvar

För när du vaknar redo för ännu en dag
Vill jag att det är den du ska känna
Lusten att utforska och leva
Så att jag kan få snylta lite till

Älskade unge
Vackra barn

5 kommentarer: