måndag 8 september 2014

Jympa


Idag gick vi på säsongens första Familjejympapass på Friskis & Svettis. Nu på en annan inrättning än där vi gått tidigare. Åh, vad kul det var! Mini springer lite som Phoebe i Vänner. Han skrattar högt, ögonen glittrar och det spritter i hela ungen. Och då gör jag samma, utom möjligtvis springstilen, men åh, hela jag är som sockerdricka. Att se Minis ben springa, med blå glansiga shorts fladdrandes. Hans sätt att driva en boll. Att följa ledaren. Den mjuka kroppen som försöker hitta rätt rörelse. Det är så fint. 


Dessutom så skönt att få ta ut sig. Jag blir också trött, svettig och varm. Men så hör jag till kategorin föräldrar-som-går-in-för-det. Ett sätt att smyga in motion i mitt liv och dessutom tillsammans med Mini. Det kunde inte vara bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar