måndag 23 maj 2011

Till fröken Märkvärdig

Kära fröken Märkvärdig vill ha vardag i bloggen, så här kommer lite bara alldeles till dig.

Idag var Mini på 8-månaderskontroll. Min lille store kille är 72,5 cm lång och väger 11 110 gram. Han klarade alla testerna och satt och pratade själv vid bordet med BVC-sköterskan.

När vi pratade så sa hon en sak som följt mig under dagen: "Jag gillar inte när man sätter etiketter på barn, som regnbågsbarn, eller ensamståendegrupp på föräldrarna. Barn är BARN och inget annat."

Och visst har hon rätt?

Förlåt fröken Märkvärdig, det blev lite tänkvärt också.
Jag åt sill till lunch i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Oh man tackar!! :) Jag suger i mig alla vardagsäventyr! Jag börjar genast fantisera om hur det såh ut på bvc-mottagningen, hur det såg ut när Mini satt själv och vilken frisyr bvc-sköterskan hade :) För att inte tala om hur mycket bestyr jag har med att klura ut vilken sorts inläggning det var på sillen du åt...:)

    Och jag tackar för lite tänkvärt också.

    Stora Mini, så otroligt roligt att få se någon bli människa så där!!

    SvaraRadera
  2. Det var löksill. Och inte nog med det. Jag hade lagt in den själv! Det blir så mycket godare då. ;)

    SvaraRadera