onsdag 4 maj 2011

Traste Lindéns Kvintett

Jag har sökt febrilt efter både text och musik på Youtube och Spotify nu. Men Traste Lindéns Kvintett hade en låt som gick:

Jag klarar mig själv
Jag kan städa
Jag kan laga mat
Men...

Och så kommer jag inte ihåg mer.

I vilket fall.

Herregud vad jag är trött på att vara stark och duktig och alltid klara mig själv. Bevisa att jag kan för gud och hela mänskligheten. Kan inte någon vara så snäll att ta hand om mig lite nu?

Det var ungefär det som Trastes låt gick ut på. Om jag minns rätt.

2 kommentarer:

  1. Den heter "Ensam igen". Mästergooglerskan fann den på tie röda :)

    Pipan har slocknat, ett regn står som spön
    vänder väll på den å tänder den igen
    Sitter här ensam mitt ute på sjön
    Hunden är blöt å vill åka hem

    å fisken den slår, men flötet ligger dött
    Jag drar in, maskar om å spottar lite slött
    Kepsen den droppar å allt har blitt rått
    Jag hade en vän men nu har hon rest bort

    Jag klarar mej själv, jag kan städa jag kan laga mat
    Jag har sagt det förut, men nåt fattas helt klart
    Klockan är fem, det är dags att ro hem, kärva hem
    är ensam, ja ensam, så ensam igen

    Hon kom ifrån stan, hennes hamn var Mary-Ann
    Vi möttes på parken å log mot varann
    Hon gillade mat å att dricka ibland
    men de va´nte nog så hon gick å försvann.

    Jag klarar mej själv, jag kan städa, jag kan laga mat
    men det är nåt som fattas, jag vet inte vad
    Nog fan har jag hund, jag har bil och jag hade en vän
    Men nu bryr sig ingen om jag kommer hem
    är ensam, ja ensam, så ensam igen

    Åh, bästa du, du är ju fantastisk och du ÄR ju stark och duktig men också liten och skör och behöver klappar och pyssel. Det ska man få...
    Så skönt att bara släppa kontrollen och få bli ompysslad. Jag är ibland avundsjuk på A som bara kan äta sova och leva ut sina känslor och bli skött, ompysslad och älskad. Det borde alla få bli!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jaaa, eller hur?

    Och jag fann den till slut. Hade ju fel titel dårå...

    Tack käraste mästergooglerskan!

    SvaraRadera