söndag 7 april 2013

En perfekt lördag

Veckan har gått i trötthetens tecken. Tidsomställningen och resan över påsken har jagat mig. Varje kväll har jag somnat i Minis säng och sedan sovit dåligt i min egen. Det hela avslutades med en rejäl försovning i fredags.

Därför var igår sådär extra bra. Solsken bakom persiennen när jag vaknade. Gullig pojke som vaknade sjungandes. Röjning och städning till acceptabel nivå i hemmet. Lunch med perfekt timning. Middagslur för båda, följt av lekplatslek med inte mindre än två vänner. Jag, som är yrkas på sånt, hade dessutom fika med mig. Uppslutning av bästa A (det är så härligt att se hur Mini äääälskar henne. Han sprang som en kanonkula och gav henne en stor kram när hon kom. Sen var det bara A som gällde för hela slanten).

Efter det besök på lilla ICA följt av spontanmiddag med A, J och lille E. E och Mini leker så bra tillsammans och det värmer så att se. Visst är det lite leksakstjafs, men i det stora hela harmoniskt.

Dessutom så skönt att träffa A, prata ansikte mot ansikte.

Nattningen blev sen, men i gengäld en pojke som verkligen ville sova. Han somnade på min arm.

Så var lördagen till ända och jag måste erkänna att jag njöt varenda stund. Undra vad söndagen månde bringa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar