tisdag 2 april 2013

Materialist

I lönndom har jag köpt en iPad. Tanken var att den skulle vara både till mig och Mini, men jag har lite njutit av den i hemlighet. Det är skönt att få ha den ifred även om jag redan laddat ner ett gäng appar till honom.

Nåväl, i helgen har vi umgåtts med släkten. Mini har fått lystmäte telefoner och svågerns iPad. Lycka lycka för mitt lilla teknikfreak.

Så i morse sitter han framför barn-TV när han plötsligt vänder sig om till mig och säger med högsta allvar:

"Var är din iPad mamma?"

Men allvarligt, han frågade inte ens om jag hade någon. Bara fram med det liksom.

Vad jag gjorde? Blånekade genom distraktion.

My precious. Du är bara min ett tag till.
Mini också...

1 kommentar:

  1. Haha vi lät inte Signe ha vår iPad i början heller ;) Så fort hon fick ha den en gång så visst hon vart den fanns. Paddan! säger hon :D

    SvaraRadera