torsdag 3 december 2009

Fyra - ett bra tal?

Idag har jag genomfört mitt fjärde försök. Jag har hela dagen ledigt och håller på att fixa i min nya lägenhet, men jag tar inte ut mig direkt. Mina föräldrar är här. De hjälper mig att komma iordning, men de håller också tempot nere. Nu är det till exempel vilostund. Ikväll ska jag bjuda dem på ett fantastiskt julbord på ett slott.

Men tillbaka till mitt försök. Jag är optimistisk den här gången. Fick se mina äggblåsor och det finns en liten liten risk/chans att det faktiskt blir två barn. Men vem är jag att önska eller inte önska det. Jag är glad bara jag får ett.

Det är ändå konstigt hur jag samtidigt som jag jobbar så hårt på att få till det här inte är så upptagen av tanken på själva barnet eller barn generellt. Det är som en hinna mellan mig och alla de känslorna. Eller är det så att jag faktiskt inte har så stark barnlängtan som jag trott? Nä, så kan det väl inte vara ändå.

Jag längtar tills de här två veckorna är över och jag vet om känslan jag har i magen just nu är befogad. Just nu känns allt så bra. Jobbet, nya lägenheten och förhoppningsvis förhoppningsvis det lilla knyttet i magen.

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas och håller tummen för att det är dags nu! Dags för dig! Och dags för mig!
    Kram Anna franmitthjarta.wordpress.com

    SvaraRadera