söndag 13 december 2009

Viol










I veckan får jag fint besök. Så jag städar lite. Första gången jag faktiskt städar i min nya lägenhet. Jag har just gjort rent badrummet och i köket brusar diskmaskinen sådär hemtrevligt under en ren diskbänk.

Jag fejar och känner hur det drar lite i magen. Är det PMS eller är det gravidsymptom? Hur ska jag veta skillnaden? HUR egentligen?

Kvinnan som bodde här innan mig hade lite fixa idéer för sig. Bland annat hade hon barnlås på toalettstolslocket. På ytterdörren och i ett av förråden sitter hur man agerar om det börjar brinna eller om man sväljer ngt som är giftigt. Hon lämnade efter sig luftfräscharspray och doftblock med jasmindoft i hallen. Sånt använder vanligtvis inte jag.

Nu när jag gör rent toaletten inser jag att blocket som sitter där i doftar, viol.
Ja, mina kära vänner. När jag går på toaletten så doftar det faktiskt viol! Den som påstår något annat ljuger.
:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar