tisdag 29 december 2009

Upp och ner och om igen

Hemska och jobbiga saker händer. En av de jag lärt känna på den här resan har fått veta att fostret hon burit på, bebisen hon skulle föda i sommar, inte lever längre.
Det gör mig så ont. Jag gladdes så åt att hon faktiskt blivit gravid. Att hennes lille son skulle få ett syskon.

Samtidigt sker små under. En annan vän som blivit min på den här resan testade negativt på självaste julafton. Bara för att upptäcka att mensen inte kom igång och sen har testat positivt. Det kan hända. Man kan knuffas ner i avgrundshålet och ändå komma upp med livet i behåll.

Imorgon är det dags för mitt femte försök.
Om två veckor vill jag ha det där plus-tecknet på testet.

3 kommentarer:

  1. Imorgon tänker jag extra mycket på att det ska gå bra för dig.
    Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Å, jag hoppas så på det jag med!!!
    Kram Anna langtanefterlivet.wordpress.com
    f.d franmitthjarta

    SvaraRadera
  3. Livet som ofrivilligt barnlös är verkligen UPP och NERE.

    SvaraRadera