fredag 18 december 2009

igår - idag - imorgon

Igår testade jag negativt på graviditetstestet. Idag kom mensen och tårarna. Nu väntar jag på mailet från kliniken om vad om är ett lämpligt nästa steg.

Jag hade en mental bild av hur Glitter skulle komma och hälsa på mig i min nya lägenhet. Hur vi skulle gå på Eddie Izzard på nya arenan och jag skulle sitta där bredvid honom och veta att jag är gravid.

Så blev det inte.

Istället har jag blivit tröstad av honom. Den bästa tröst som går att få i hela världen. Han ligger och sover i min säng. Timo Räisänen sjunger "I can't live if living is without you" i köket. Utanför singlar snöflingorna. Och inne i mig vilar ett sorgsamt lugn.

2 kommentarer:

  1. Saknar ord....igen....men kramar om!!
    Anna franmitthjarta.wordpress.com

    SvaraRadera
  2. F*n också.

    Det låter futtigt, men jag tänker på dig.

    SvaraRadera