söndag 19 februari 2012

Om någon undrar

Så har jag haft feber i två veckor nu. Det är faktiskt inte alls roligt längre.

Mormor (edit: Minis mormor) har åkt hem. Sista dygnet gick åt till att sy gardiner till två av mina rum. Gardiner är viktiga för min mamma. Vi kan väl lätt konstatera att de inte är det för mig. Men jag kan inte med att säga nej, när hon tigger om att få fixa gardiner åt mig. Hon får ju inte göra något som jag inte gillar i alla fall. Även om det pyrde lite osämja här igår.

Mini har mutat in finaste arvefåtöljen från min mormor. Han intog den och sedan dess är den hans. "MIN" säger han bestämt och slår sig tillrätta med Åhlénskatalogen från pappersinsamlingen. Han har också börjat hitta på helt egna bus. Både tittut och bu-lekar, kojbyggande, kittellekar och slängpussar tas nu Mini-initativ till. Vi har det bara roligare och roligare tillsammans. Om ni undrar, så älskar jag den där ungen. Om det hade undgått någon.

Och ja, jag älskar min mamma också. Efter två veckor tillsammans dygnet runt (i princip) så saknar jag henne när hon har åkt hem. Jag vet att det inte är alla förunnat att ha det så. Så jag njuter lite av att sakna.

Något jag inte kommer att sakna är den här förkylningen dock. Tack och hej, leverpastej. Dig vill jag inte träffa igen!

6 kommentarer:

  1. Din mormor lever hon? Annars kanske hon är Minis skyddsängel? Jag vill gärna tro att vi har någon som vakar lite extra över oss men det kanske inte är så?
    Gardiner var viktiga för min mamma också - jag var inte så bekymrad, skyllde på att jag ville bo in mig...
    Men febern - det låter inte bra, dags för ny kontakt med hälsocentralen? Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, nej, min mormor hade varit 109 år. Tyvärr har hon varit borta i 20 år nu. Och jaaa, såklart är mormor Minis skyddsängel. :D Jag har inte tänkt på det så, men det är självklart när du skriver det.

      Vårdcentralen får ett samtal från mig imorgon.

      Radera
  2. Alltså - ska jag försöka dansa feberdans?
    NU är det ju dags att du blir frisk för bövelen.
    Önskar så att jag hade en magisk trollformel, då hade jag nyttja den för dig.

    krya och kramar
    Sus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill se video på feberdansen tack! Om inte annat får jag kanske skratta lite. Fast jag hostar så illa då... ;)

      Och ja, det är för bövelen dags att bli frisk!

      Radera
    2. jamen feberdansen vill jag också se! Youtube nästa?! :D

      Radera
  3. Å krya på dig! Alldeles för lång tid att vara sjuk! Vårdcentralen låter som en bra plan :-)

    SvaraRadera