onsdag 29 februari 2012

Utvecklingssamtal

I en timma har jag suttit och pratat om min son på förskolan. Åh vad jag är lyckligt lottad som har så bra förskola. Jag är så nöjd.

Visst de är aktiva, engagerade pedagoger. Det märks att de trivs på jobbet och med sina jobb. Förskolan ligger så fint i parken.

Men det som gör mig allra mest nöjd är att det verkligen känns att mitt barn är omtyckt. Och även om han är ledsen när jag lämnar honom just nu så märker jag att han trivs. Han gillar sina "fröknar". Men det som är finast är att de faktiskt låter honom vara precis sådär som han är.

Det önskar jag alla barn. Att få vara på sina allra egna vis och älskade sedda för de de är. Ljuvligt.

1 kommentar:

  1. Åh, vad härligt att höra! :-)

    Tänk om alla förskolor kunde vara sådana!

    Kram

    SvaraRadera