söndag 29 april 2012

Reaktion

Mini har börjat reagera annorlunda i olika situationer. Jag kopplar det till att Jan faktiskt vet vad han vill och att han inte längre är lika lätt att förleda. Det leder till stor frustration hos honom, eftersom han fortfarande inte kan berättar vad han vill och inte heller prata om vad han känner.

I fredags hände det jag fasat lite för. Mini hade bitit ett annat barn på förskolan! Det var för sent för mig att agera på det när jag kom. Blev lite ledsen för det dock, jag vill inte att han blir känd som det bitande barnet.

På sista tiden har jag dessutom märkt att han knutit an hårdare till snutten. Många gånger vill han ha den nära, även när jag är med (innan har den mest varit viktig på förskolan). Det gör att den kräver rengöring oftare. Igår var första gången Mini gråtande konstaterade att snutten låg i tvättmaskinen. Vilken sorg! Länge stod han med handen på glaset och nappen i munnen.

Lyckan var total vid snuttens återkomst.

Min lilla bebis (nåja, lilla barn) med den starka viljan!


2 kommentarer:

  1. Jag har mycket svårt att tänka mig att han kommer att bli känd som det bitande barnet - det är många barn som bits! Av ren frustration, naturligtvis. Det löser sig!!

    SvaraRadera