tisdag 1 november 2011

Förstagångare

Imorse lämnade jag Mini på förskolan och han satte sig snällt vid bordet för att äta frukost och sen fick jag en kram och puss innan jag gick. Inga tårar. Ingen ledsen min. Bara en kram och hejdå. Gullefjunet!

Sedan dess har det varit rotation här jag kan jag säga. Jag har redan hunnit vara på verkstaden med bilen och till läkaren. Och hos läkaren hände en annan grej. Ni vet att jag brukar kalla mig för inbillningssjuk. Fast det är egentligen inte sant, för jag har aldrig blivit helt friskförklarad av en läkare (jo, fast han hade fel visade det sig sen) och hemskickad. Sen går jag visst och nojar hela tiden, men det försöker jag hålla under kontroll och på låg nivå. Det har funnits de som menar att jag har klippkort på vårdcentralen. Men det har jag aldrig haft.

Förrän nu.

För idag fick jag frikort inom vården. Frikort! Det har jag aldrig haft förut.

Jag är som bilen. Går tydligen lite sönder här och där. Gammal och redo för reparation uppenbarligen.

När får man frikort hos verkstan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar