måndag 7 november 2011

Tupplur

Sömn föder sömn läste jag någonstans mitt i den där perioden när jag försökte få styr på Minis sömn.

Föga anade jag att det även gällde mig. Innan graviditeten, som helt förstörde mönstret, slocknade jag som en sten varje kväll och det enda som fick upp mig var kaffe. Sen kom graviditeten och jag vaknade varje natt. Till saken hör att jag aldrig kunnat sova dagtid, så jag vandrade trött som en zombie genom många dagar.

Under föräldraledigheten så många: "passa på att sova när Mini gör det!"
Men knappast, det var min chans att duscha etc.

Men nu. NU. När föräldraledigheten är över och jag ska vara på jobbet dagtid, nu har jag insett nyttan av och utvecklat kunskapen att sova på dagen och vet ni, när jag gör det däckar jag också strax före 22 på kvällen. Jag som vanligtvis är en nattsuddare.

Så ja, sömn föder sömn!
Godnatt på en stund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar