torsdag 1 mars 2012

Köttberget

Femmis på Facebook har lagt upp den här texten:

I kväll debatterar Elida Kindh ensamstående kvinnors rätt till insemination i Debatt i SVT1 kl 22. Hon möter bl a KDs familjepolitiske talesperson, Emma Henriksson och Alice Teodorescu.

Alice T skriver i sin blogg: "Kvinnor har i alla tider i alla länder gift upp sig. Än i dag är det faktiskt norm i Europa. Men det blir allt svårare att gifta upp sig när alltfler kvinnor spelar på samma planhalv...a som männen. Vem vill ha en medioker man när man kan sukta efter perfektion? Denna utveckling leder till att alltfler kvinnor kommer att leva som ofrivilligt barnlösa alternativt som ensamstående mammor. Det kommer också leda till att många män ratas"

Kommer vi att få ett köttberg av män (som ingen vill ha) om rätten till assisterad befruktning av ensamstående kvinnor går igenom i Sverige? Vad tror du?
 
Jag ligger hemma med feber (japp, den är tillbaka. Jag vet inte vad jag ska säga om det, mer än att jag lipade en skvätt och gick och la mig). Och när jag läste formuleringen "köttberg av män" så fick jag ett skrattanfall bortom sans och förnuft. Jesus så kul.
 
Kvinnor hamnar på glasberget. Män på köttberget. Man kanske skulle bli vegetarian? Eller är det taskigt mot männen?
 
I vilket fall ska jag titta på Elida ikväll. Känner jag henne rätt kommer hon att dänga till de där KD-galningarna (ja det är min blogg så jag formulerar mig så om jag vill).
Dags att släppa heteronormen nu KD!

2 kommentarer:

  1. Jag frustade oxå till av skratt över uttrycket. Samtidigt är det så himla tragiskt att det hela tiden ska bli till en kvinnor-mot-män-diskussion.

    Det ska bli intressant att se debatten. Elida kommer att rocka, som alltid :)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag blir helt gaaaaalen när jag läser det!
    Köttberg?? Kanske dags för karlar att shapea upp sig i stället!
    BAAAH!

    SvaraRadera