lördag 18 augusti 2012

Dubbelt

Åh vad jag älskar er och den respons jag fick på förra inlägget. Tack!

Har ni någonsin haft den där känslan av att vara lyckligt lottad trots att allt rasar runt er? Så har jag det för tillfället. Magen har inte skärpt till sig än, allt det andra är status quo.

MEN, jag har haft en underbar lördag med Mini. Först var vi och klippte honom. Jisses vilken stor pojke han ser ut att vara nu. Efter det mysfrukost, följt av rask promenad till stan där vi upplevde Malmöfestivalen och träffade en god vän, med sambo och barn. Följt av ramfynd till present till föräldrarna och till en förstoring av en bild av Mini till min egen vägg. Sedan promenad hem, fixa med bilderna.

Sedan har vi varit på kalas hela eftermiddagen. Där Mini uppförde sig exemplariskt bland de andra barnen. Jösses, vilket snällt och fint barn jag har! Inte högljudd, inte den som klättrar, inte mammig utan bara snällt pysslar med sitt och sjunger lite emellanåt. Underbart.

Inte ens när han var så hungrig att han faktiskt skakade (han ville inte äta, utan bara leka med leksakerna på kalaset) ballade han ur, men oj som han åt Pasta med Pesto när han kom hem. Jag belönade honom med att titta på Emil i Lönneberga en lååång stund i mammas knä. Han var NÖJD när han väl fick gå och lägga sig.

Och då kom det. Jag har länge gått igenom dagen med Mini vid nattningen. Ikväl, ja då gick Mini igenom dagen själv. "Majie klipp klipp, åka vajn..." etc etc.

Lilla lilla söthjärtat.
Jag är ju hur lyckligt lottad som helst som lever med det här ljuvliga barnet. Så samtidigt som jag inte vill annat än att 2012 ska fara sin kos, vill jag spara varenda ögonblick av den här tiden med Mini.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar