lördag 11 augusti 2012

Förgrömmade unge!

Mini har en ny idol. Emil i Lönneberga. Oj oj oj... han tjatar om Emil. Igår satt han stilla och tittade på hela filmen. Lyrisk. Emellanåt kommer han fram till mig, glittrar i ögonen och säger: "Eeeeemil" varpå jag förväntas svara "Förgrömmade unge!" (vilket jag självklart gör varenda eviga gång).

I bilen har vi en skiva med Astrid-visor, som tvunget ska spelas när vi åker bil. Inget annat duger längre.

Igår berättade U, en av lärarna på förskolan, att en liten Emil börjat på Minis avdelning. Emellanåt går Mini fram till lille Emil och säger "Emil te Snickeboa!" och skrattar.

Ha ha!

2 kommentarer:

  1. HA HA! Underbara barn!
    Lillan tjatade om "dicken" i bilen och jag frågade pappan (hade lånat barnskivan han har i sin bil) vilken låt hon menar.. han hade ingen aning.
    Igår tittade vi på Madicken tillsammans och hon tjööööt "-Diiiiicken"... så nu vet jag att pilutta-låten är nr 33 på skivan och att Astrid Lingren är bäst!

    SvaraRadera
  2. Fantastiska unge! :-)

    SvaraRadera