tisdag 21 augusti 2012

Simma simma simma

Jag älskar vatten. Jag har alltid älskat vatten. Den enda sport jag har lagt pengar på är på mitt dykcert. Simma är min favoritmotionsform.

Men som ensamstående mamma är det inte riktigt så enkelt. Den ensamtid som erbjuds försvinner lätt till annat än simning. Så jag har inte simmat sedan innan Mini föddes.

Förrän idag. Idag prioriterade jag bort allt annat och bara simmade. Så fantastiskt skönt.

Och visst får man armmuskler av att hantera 16 kg barn, men det är andra muskler än de man simmar med, så imorgon kommer jag att vara som förlamad.

I samma bassäng som motionsimningen höll till var där också simskola idag. Så jag låg och tog ut mig och kikade på lektionen som pågick och drömde om tiden när Mini kan gå i simskola. Jag kikade också på plaskdammen och funderade på hur jag ska lura med mig någon att passa Mini i den medan jag simmar.

För att det var som att dricka en klunk vatten när man är riktigt törstig. Gott, men åh vad jag vill ha mer.

1 kommentar: