fredag 24 augusti 2012

Hälsokontroll

Idag var det dag för vuxenvarianten av BVC. Företagshälsovården.
Ett minst sagt intensivt besök. Nervös Mamma Vilja som inte kunnat motionera särskilt, med magsår och gallproblem och f-n och hans moster bävade för att få höra att jag borde motionera mera.

Men så blev det inte. Jag fick full pott! Visst, något kilo för mycket, men på rätt ställe och därför inget större problem. Knappt några blodfetter, vilket inte är så konstigt eftersom jag måste undvika fett i strösta möjliga mån och massa röda blodkroppar. Superbra blodtryck.

"Du har mycket muskler" fick jag höra och att jag har rätt inställning.

Jamen då så! Gissa vem som är nöjd nöjd.

Sedan reflekterade jag över en annan sak. I mitt jobb är det viktigt att få människor att våga öppna upp och lita på mig. Mot slutet av besöket på företagshälsovården så berättade sköterskan personliga saker ur sitt eget liv och avslutade med "men det här borde jag inte berätta för dig och inte nu!"
Jobbskada hos mig. Få folk att prata. Det sitter i så till den milda grad att jag t o m får proffsen som inte ska berätta att öppna upp.

Hm...

2 kommentarer:

  1. Yeey!
    Grattis till goda resultat!
    Idag är det fredag och hela helgen ligger framför oss, ha det så himla gott!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du gick igenom besiktningen :)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera