måndag 10 september 2012

Helg

I helgen hyrde vi stuga med tre andra Femmis-mammor vid Snogeholms slott. Så mysigt! Vi var i skogen!! Jag är smålänning ursprungligen, så jag saknar skogen i Malmö.

Med mammorna följde fyra söta pojkar födda inom loppet av några månader. Mini bondade tajt med T. De hade bara så roligt tillsammans. Skrattandes så att det bubblade ur dem. Glittriga ögon och inte minsta antydan till kiv. Underbara ungar!

Trots min totala trötthet efter maghaveri förra veckan och Minis snoriga trötthet, så blev det en rätt bra helg.

Lärdomar:
det är mycket att vänta sig att snoriga tvååringar ska kunna gå 4 km. Skönt att jag tog med min underbara vagn som klarar skogsterräng!

Barn behöver sova middag. Även om deras mammor inte tycker att det passar sina liv. Det är plågsamt att se övertrötta småbarn.

Friluftsmänniskor är lika ego som resten av befolkningen. Mycket "vi vill" och lite "hur kan jag hjälpa". Bland annat med parkering när vi kom fram, eller valet av runda i skogen (vilket utgick från att man hade bärrygga, och oro för att t ex min vagn inte skulle komma fram).

Slut på gnäll. Trevlig helg med skog, sol och skratt har det iaf varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar