måndag 10 september 2012

När bollen rullar

Idag satte jag bollen i rullning i en helt annan del av mitt liv än det jag beskriver i den här bloggen och det känns så jäkla skönt.

Mini har anammat dåligt beteende som jag direkt kan härleda till ett annat barn. Det sköna med det är att det är så lätt att bryta, eftersom det är så tillgjort och inte grundar sig i någon verklig känsla. Det är bara att flina och kittlas lite, så är det glömt.

Och jag slås av hur enkelt det är. Jag ser hur han betraktar och något dygn senare kommer det som ett brev på posten.

Ikväll har Mini haft lite svårt att somna. Så vi har legat och gosat och pratat på sängen en stund. Och jag har berättat om vad som kommer att hända närmaste tiden. Vilka besök vi får och lite sånt. Dessutom har jag börjat förbereda honom på att han snart ska sova i den stora sängen inne i hans eget rum.
Bollen är satt i rullning. Snart har jag ingen bebis längre, utan en liten stor goding som sover i egen säng.

3 kommentarer:

  1. Så spännande :D

    Vet du, jag kommenterar inte så ofta nu för tiden.. Men jag läser allt! Bara så du vet, jag är kvar här!!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att veta. Undrade just vart alla tagit vägen!
      Själv dålig på att kommentera dock, men lusläser alla bloggarna här till höger.

      Kram

      Radera
    2. Jodå!

      Tycker det är så himla mysigt att läsa om Minis utveckling! Han verkar vra en osedvanligt klok liten kille - som t ex inte låter brandmannen frysa :D

      kram JVJK

      Radera