fredag 7 september 2012

Kontakt

Idag hämtade jag Mini tidigare än vanligt på förskolan. Någon gång ska ju även han få uppleva lyxen av att bli hämtad först. På Minis avdelning går en liten M. M är bara någon vecka yngre än Mini. Ett litet glatt charmtroll med stora bruna glittriga ögon och en ständigt leende mun. Igår förstod jag för första gången att M inte pratar ännu. Det är inget fysiskt fel. Han har bara inte kommit dit ännu.

Idag när jag närmade mig grinden så stod M där och han lyste verkligen upp när han såg mig. Vinkade med armen och såg ut som att han ville säga något. Han sprang några steg framför mig inne på gården och viftade mig till sig och pekade. Han visade mig helt enkelt var Mini var.

Han verkligen talade med hela kroppen. Lilla söta M!

Varje dag njuter jag av de där ungarna på förskolan. Söta små charmtroll. Och som de trivs ihop och tycker om varandra. Idag fick jag veta att Mini kramat bästisen under sagostunden i parken. Hur gulligt är inte det?

Ljuvliga ljuvliga ungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar