tisdag 22 september 2009

Små små ord

Det finns kommentarer som gör mig galen. Som jag inte vill höra.

En av dem är: "Men det är väl inte så svårt att hitta någon som du kan lura på krogen heller. Det verkar så krångligt att åka till Danmark!"

Om jag hade tyckt det, hade jag inte gjort det då? Jag vill inte lura mig till mitt barn. Jag vill inte utsätta mig själv för risker. Och jag vill skapa de bästa förutsättningarna för att lyckas som jag bara kan.

Vad är det som är så svårt att förstå med det?!

En annan är: "Lite kan du ju dricka, en väninna till mig blev gravid när hon var aspackad!"

Din väninna betalade inte mellan 3-6000 kr per försök heller.

En tredje är: "Men vill du inte hellre bara ha en man."

Vänta här nu, när blev man ekvivalent med barn?! Eller tja, det kanske de som har en man tycker att de är.

Vad är det som är så svårt med att fråga vanliga frågor och sen önska ett glatt lycka till?

1 kommentar:

  1. Flåt menade inte att (chock)skratta. Men vill du inte hellre ha en bil? Eller åka jorden runt? Eller.... Jag skrattar för att jag känner igen det, sorgligt nog (vill du inte hellre ha det jag vill? så kan vi fortsätta leka enklare? )Suck! Kram på dig! /Hon som undrar om det inte är en myt att krogen dignar av män som längtar efter att riskera underhållsbidrag. Jag har iaf aldrig sett den krogen, men kanske inte letat heller...

    SvaraRadera