fredag 20 november 2009

3 centimeter hög

"Kära Frk Vilja, Du är ett nöje både att arbeta och resa tillsamman med. Tack för de senaste dagarna. Hälsningar Kunden"

"jag tycker du är en fantastisk person, som har SÅ mkt att ge" bästa P

"men jag struntar i om du är trött och slut, jag vet att du säger smarta saker i alla fall" chefen

"Jag saknar hela dig"

Men hela jag. Hela jag känns som att jag är tre centimeter hög idag. Det är inte mycket kvar av Frk Vilja idag. En hektiskt resvecka sluta med bredspektrum-penicillin på en jobbresa i Europa. Jag reste sjuk hem och däckade i sängen. Idag kom blodet. Exakt två veckor efter tredje försöket och med blodet tårarna. De forsar nerför mina kinder.

Allt det som är så bra och fantastiskt med mitt liv spelar just precis i det här ögonblicket en väldigt väldigt liten roll. Just nu är allt bara svart. När hoppet släcks, så fattar jag att jag måste sörja för att orka gå vidare, orka fokusera på nästa steg, men vad det är tungt att befinna sig där jag är just nu.

4 kommentarer:

  1. Nej...å så värdelöst!! Jag hade en sådan bra känsla för dig den här gången.....
    Inga ord kan trösta, jag vet...men en varm kram kan lindra....
    Varma kramar från Anna franmitthjarta.wordpress.com

    SvaraRadera