torsdag 26 november 2009

Nyttigt för hyn?

Jag är på tjänsteresa. En hastigt påkommen tjänsteresa. Flyga till västra Jylland och stanna över natten och sen hem igen. Helt okej för mig, men jag bor ju inte hemma just nu. Jag bor hos min väninna, så jag fick lite packproblem.

Att vara borta över en natt innebär att man inte checkar in väskan. Vilket i sin tur innebär att man inte kan ta med sig förpackningar med mer än 100 ml vätska i. Vilket gav mig bryderier om hur jag skulle få med mig min ansiktsrengöring och min hårprodukt.

Min vana trogen så packade jag naturligtvis inte kvällen innan utan på morgonen. Somnade som ett barn i visshet om att jag nog skulle komma på en klockren lösning på morgonen.

De av er som läser här med jämna mellanrum vet att jag har haft problem med urinvägsinfektioner. Något som obönhörligt innebär att man får problem med kärl att lämna prov i. Alltid ett krux.

Men så insåg jag att jag hade såna kärl hemma. En gång när jag var på Fertilitetskliniken så hittade jag såna rör i det ljudisolerade badrummet. Stora, breda med fina blå milliliterstreck på. Perfekt, tänkte jag och tog med mig två.

Precis vad jag behövde i morse. Ner med hårguckamucka i ett av rören. Ner med ansiktsrengöring i andra röret. Ner med rören i 1-liters återförslutningsbara påsen. Till flygplatsen, passera incheckning och till säkerhetskontrollen. Av med jackan. Upp med väskan. Ut med laptop.
Ut med 1-literspåsen.

Bara för att inse att där ligger det två "runka"-rör med innehåll som otveklöst ser ut som sperma. Killen framför mig i kön började skruva generat på sig och inte heller säkerhetskillen såg helt bekväm ut med synen.

Nästa gång ska jag ha mer produkter i rören.
Ha ha ha ha!

2 kommentarer: