onsdag 11 november 2009

Ska det va så ska det

Jag läste i ett forum idag. Jag läste om känslan av att vara misslyckad för att man är singel. Visst har de tankarna letat sig in i mitt huvud också en av de dagarna när man målar svart och slår på sig själv.

Men oj, vad jag tycker att det är tvärtom. Få räknade är de relationer jag faktiskt är avundsjuk på. Det är de relationerna som bygger på ömsesidig respekt och omtanke. De relationer där man kan se en hårlock kärleksfullt strykas ur pannan. Ansvar lyftas från någons axlar. Stolthet över sin respektive.

Sen har vi alla de där andra relationerna. De där en trycker ner den andre. Där det blir ställningskrig. Där man ljuger och bedrar. De där man bara bryr sig om sig själv och sina egna behov.

Jag är inte avundsjuk på dem.

På nyår har mina föräldrar varit gifta i 50 år. Det är ett halvt sekel.
Om jag ska vara i en relation vill jag ha det de har och har haft.

Jag kanske framstår som kräsen, men det här är MITT liv och ingen annans.
Så det så.

1 kommentar:

  1. Vilken skön inställning du har till detta!! Jag ska försöka att tänka mer som du!!
    Kram Anna franmitthjarta.wordpress.com

    SvaraRadera