söndag 13 juni 2010

Dagdrömmar

Jag har en ny hobby. Sitta bekvämt, känna pulsen gå ner och axlarna sjunka, läsa något bara för att plötsligt inse att jag försvunnit in i dagdrömmar triggade av en liten som envist påminner mig om sin existens med rörelser inifrån.

Igår märkte jag Minis första tendenser till avundsjuka. Fick en 4-månaders kille i knäet som fick en nappflaska. När vi sitter där och myser lilla killen och jag känner jag hur Mini börjar puffa och buffa inifrån, mot lilla ryggen på lilla killen.

Ingen fara dock Mini. Om några månader är det din tur att ligga där och ha det mysigt. Om några månader är det din doft jag drar in i näsborrarna och din värme som sjunker in i min arm. Längtar så tills du är här hos mig, även om jag njuter till fullo av det som är nu.

Under tiden tänker jag dagdrömma massor om vårt liv tillsammans.
Och du får puffa och buffa igång dem.

1 kommentar:

  1. Ett underbart inlägg! Jag förstår din längtan. Njut och värna om varje unik sekund.

    SvaraRadera